Reklama
 
Blog | Iveta Anderlová

Poplatky u lékaře

     V pátek jsem si koupila po dlouhé době Lidové noviny. V pátek mají vždy magazín nazvaný Pátek.    V tomto magazínu mě zaujal článek Anny Valentové: Bojím se, tedy jsem.

     Souhlasím s ní, co se týče platby u lékaře. Píše o tom, že v novinách děsí lidi šílenými titulky o poplatcích u lékaře a srovnává to s tím, že třeba Mladá fronta Dnes stojí 16 korun a vychází šestkrát za týden. A k doktorovi se třeba jde jen jednou za měsíc, kdy to opravdu potřebujeme. V tom si lidé musí spočítat, co jim je přednější.

     Chápu ty pobouřené lidi, taky bych se měla děsit toho, že i já nebudu moci mít lékařskou péči zadarmo.  Aspoň u lékařů nebudou pacienti zbytečně. Je pravda, že třeba na venkově si chodívaly k doktorovi popovídat staré babičky. Mělo to i velký význam pro jejich zdraví. Těch je mi líto. Ale je pravda, že je tolik výjimek z placení, že to hodný pan doktor jistě zabalí tak, aby neplatila. Je to málo peněz, co stojí taková návštěva pojišťovnu, ale i z malých kapek se časem vytvoří rybník.

      Já jsem ráda, protože jsem zažila i to, že v rehabilitačních ústavech se lidé flákali a zabírali místa těm, co chtěli cvičit a kterým by to pomohlo. Sice nevím, zda tyto zabírače místa odradí poplatek 60 korun denně, ale už o tom budou aspoň přemýšlet, zda tam pojedou a budou se tam věnovat cvičení nebo se tam budou flákat.

Reklama

      Když si to vezmu, tak mě to přijde dobré. Přece jenom za 60 korun si na den nenakoupíte jídlo na snídani,oběd i večeři. Ještě do toho se musí započítat spotřebovaná voda, energie apod.

      Sice si nyní nevydělávám, ale přijde mi to opravdu správné.

     Jaký na to máte názor?